GRUPPTRÄNING

Vi har alltid försökt ligga steget före när det gäller gruppträning och jobbar aktivt med att utveckla våra klasser samt att vara lyhörda på våra kunders efterfrågan. Vi erbjuder stor variation, allt från BodyPump till Zumba, Spinning och Yoga. Allt för att få ett så brett träningsutbud som möjligt. Kom på våra gruppass, känn den goda träningsandan och sammanhållningen.

PASSBESKRIVNINGAR

Alla pass är 55 minuter och det ingår uppvärmning om inget annat anges.

BODYBALANCE: Förkoreograferat pass med övningar från yoga, pilates och tai chi. Fokus ligger på andningen samtidigt som du tränar styrka, balans och rörlighet till mjuk musik. Kombinationen av teknik och rörelse ger dig ett fysiskt träningspass, inre balans och harmoni. Precis som på alla Les Mills program, släpps ny musik och koreografi var tredje månad.
BODYPUMP: Förkoreograferat styrkepass där vi använder oss av skivstång och viktplatta. Du tränar hela kroppen i styrka och uthållighet på ett effektivs och utmanande sätt. Precis som på alla Les Mills program, släpps ny musik och koreografi var tredje månad.
BOX CROSS: Högintensiv, svettig och rolig konditionsträning. Slag och sparkar kombineras med crossfitövningar. Handskar finns att låna.
CARDIO INTERVALL: Intervallbaserad stationsträning med en blandning av styrke- och konditionsövningar. Varierande och roligt, där tiden springer iväg!
CIRKELGYM:Stationsbaserad och individuell gruppträning i gymmet som passar alla. Vi blandar funktionella övningar och traditionella gymövningar med fokus på styrka för hela kroppen och du väljer själv vilken intensitet du vill arbeta på. Träningsmetod där vi kombinerar styrketräning & rörlighet.
CORE: Grundtanken med Core-träning är att bygga upp styrka, stabilitet och balans för att användas när vi behöver det som mest. Ryggen och magen är involverad i många tunga uppgifter i vardagen och en stark mage och rygg är därför en stor fördel för att undvika och förebygga skador.
DANSAEROBIC: Kondition och koordinationspass fullt av energi och dansglädje! Instruktören bygger upp block med stegkombinationer i takt till musiken.
FUNKTIONELL STYRKA: Vi tränar styrka i rörelse istället för att träna en specifik muskel. Mycket effektiv träningsmetod som hjälper dig att stärka hela kroppen. Vi jobbar mycket med kroppens core, rörlighet och balans och använder olika redskap.
PILATES: Pilates är en träningsmetod där vi kombinerar styrka, balans och rörlighet. Pilates utförs inifrån och ut och vid varje övning tränas flera muskelgrupper samtidigt. Vi jobbar på att återskapa och bevara kroppens naturliga rörelsemönster som gör dig starkare både fysiskt och psykiskt.
SPINNING: Effektiv och skonsam konditionsträning på cykel till peppande musik.
STYRKEINTERVALL: En härlig genomkörare för hela kroppen! Vi jobbar på att bygga din styrka i kortare intervaller. Till skillnad från stationsträning så står man här på samma plats under hela passets gång.
TABATA: Träning som ger både ökad kondition och styrka. Vi jobbar i 20 sek intervaller, följt av 10 sek återhämtning som repeteras 8 gånger. Flera muskelgrupper tränas, vilket ger flera 4 min rundor på ett och samma pass. Du utmanar dig själv efter dina förutsättningar.
TEORI: En föreläsning med diskussion för olika intressanta och aktuella ämnen gällande hälsa. Se bokningssidan för veckans ämne.
ZUMBA:Enkel dansklass där du tränar kondition och koordination i en mix av latinamerikanska dansformer och musik. Varje låt har sin egen passande koreografi, som är enkel att följa.
YOGA: Yoga är ett system där man genom fysiska ställningar, andningsövningar, avslappning samt koncentrations- och meditationstekniker skapar balans mellan kropp och själ. Alla kan gå på yoga – lyssna på vad just din kropp behöver och utgå från dig själv.

AKTUELLT SCHEMA (15/1 - 10/6)

Klicka för större bild.

...